Seria Biblioteka „Przestrzeni Teorii” poświęcona jest transdyscyplinarnym kontekstom teorii, literatury i sztuki. Za swoją podstawę przyjęła pokazanie nowego oblicza literaturoznawstwa związanego z dramatyczno-performatywnym widzeniem świata. Ukazywać się w niej będą książki, które przeorientowały nasze myślenie, prowadząc ku splątanym granicom dyscyplin, dostrzegając to, co niedefiniowalne w obszarach sztuki, powołując rozmyte pola literatury oraz wyznaczając perspektywy i nadzieje posthumanistyki. Główne działania obejmują trzy obszary: przekłady książek autorów obcojęzycznych (linia tłumaczeń), prace podejmujące dramatyczne dyskursy współczesności (linia dialogiczna) oraz rozprawy związane z humanistyką performatywną (linia zdarzeniowa).
Zapraszamy czytelników do udziału w tworzeniu serii rozwijającej się w przestrzeniach teorii.
Dotychczas ukazały się:
- Dramaturg w teatrze, literaturze, sztuce. Dramaturgia – nowe horyzonty, red. naukowa Wojciech Baluch i Anna Krajewska, Poznań 2019.
- Ewelina Woźniak-Czech, Portret performatywny. Ślad, wymazywanie, nieobecność, Poznań 2018.
-
- Werner Faulstich, Estetyka filmu. Badania nad filmem science fiction Wojna światów (1953/1954) Byrona Haskina, przeł. Marek Kasprzyk, Krzysztof Kozłowski, Poznań 2017.
- Hans Ulrich Gumbrecht, Produkcja obecności. Czego znaczenie nie może przekazać, przeł. Krzysztof Hoffmann, Weronika Szwebs, Poznań 2016.
- Alain Badiou, Mały podręcznik inestetyki, przeł. Andrzej Wasilewski, Poznań 2015.
- Hillis Miller, O literaturze, przeł. Krzysztof Hoffmann, Poznań 2014.